سرخط خبرها

شهداب در آستانه قهرمانی در لیگ برتر والیبال| گام آخر مقاومت؟!

  • کد خبر: ۱۰۲۱۷۳
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
شهداب در آستانه قهرمانی در لیگ برتر والیبال| گام آخر مقاومت؟!
تیم مقاومت شهداب یزد فقط یک برد تا قهرمانی در لیگ برتر والیبال فاصله دارد.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ یزدی‌ها فقط یک گام دیگر برای ایستادن بر قله والیبال ایران فاصله دارند. تیم مقاومت شهداب یزد با پیروزی در نخستین بازی فینال لیگ برتر والیبال مردان، حالا یک گام تا فتح سکوی قهرمانی فاصله دارد؛ اما پیکان تهران به‌دنبال آن است تا با غلبه بر حریف، سرنوشت قهرمان فصل را به بازی سوم بکشد.

دور رفت فینال شنبه ۲۱‌اسفند در سالن فدراسیون پیگیری شد و تیم مقاومت شهداب یزد که نخستین حضورش در فینال لیگ برتر را تجربه می‌کند، با نتیجه ۳ بر ۰ از سد پیکان تهران، پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها، گذشت و یک گام به قهرمانی نزدیک شد. دور برگشت فینال لیگ برتر از ساعت ۱۵:۳۰ امروز برگزار خواهد شد و مقاومت شهداب یزد در صورت کسب دومین پیروزی، قهرمان سی‌وپنجمین دوره لیگ برتر مردان خواهد شد.

در غیر این‌صورت، بازی سوم دو تیم که در روز چهارشنبه (۲۵‌اسفندماه) برگزار خواهد شد، سرنوشت قهرمان این فصل از رقابت‌ها را مشخص خواهد کرد. سازمان لیگ فدراسیون والیبال اسامی داوران و ناظران دیدار دور برگشت فینال لیگ برتر مردان را اعلام کرد که مسعود یزدان‌پناه و محمد شاهمیری، ناظران فنی و داوری این مسابقه خواهند بود. قضاوت این مسابقه را که از ساعت ۱۵:۳۰ آغاز می‌شود، مرتضی اکرمی، علیرضا قریب و قادر صادقی به‌ترتیب به‌عنوان داور اول، داور دوم و داور ویدئوچک برعهده دارند.

اکبری: اگر قهرمان نشدیم، فدای سر بازیکنانم

پیمان اکبری، سرمربی تیم والیبال پیکان، درباره شکست تیمش در نخستین بازی فینال، گفت: بازی سختی بود. این رقابت برای هر دو تیم بسیار مهم بود. با توجه به اینکه تیم‌های قدرتمند شهرداری ارومیه و سپاهان را با شکست بدرقه کردیم، شاید بازیکنانم با همان طرز تفکر در بازی مقابل شهداب یزد وارد زمین شدند. درصورتی‌که هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. امروز تلاشمان را کردیم؛ ولی تلاشی را که نیازمند این بازی بود، نداشتیم. دچار یکسری اشتباه‌های فردی شدیم.

در برخی لحظات به‌هیچ‌وجه نباید دچار به‌هم‌ریختگی در داخل تیم می‌شدیم؛ ولی این اتفاق افتاد. سرمربی پیکان تهران با اشاره به بازی برگشت دو تیم در مرحله فینال، افزود: ان‌شاءا... در بازی دوم با تمام قدرت ظاهر می‌شویم و این‌طور نیست که دیگر هیچ شانسی نداشته باشیم. اگر جبران کردیم که نوش جان بچه‌ها، اگر هم جبران نشد، فدای سر بازیکنانم؛ چون اصلا نمی‌خواهم در شرایط استرس بازی کنند و دوست دارم با همان توانمندی که تاکنون بازی کردند، در بازی دوم حاضر شوند و به‌جز این، هیچ انتظار دیگری از آن‌ها ندارم.

طلوع کیان: باید به یک پیروزی دیگر هم برسیم

علیرضا طلوع‌کیان، سرمربی تیم مقاومت شهداب یزد، درباره بازی امروز تیمش مقابل پیکان گفت: حتما باید در این بازی هم به پیروزی برسیم و برای رسیدن به این هدف برنامه داریم. سعی می‌کنیم با همین انرژی و روحیه جنگندگی راهمان را ادامه دهیم. تمام تلاشمان را می‌کنیم و بازیکنانم به‌خوبی می‌جنگند. می‌دانید که همه رقابت‌های فینال را نگاه می‌کنند.

به‌همین‌دلیل دوست داریم والیبالی زیبا و تاکتیکی به نمایش بگذاریم تا همه لذت ببرند. وی همچنین افزود: تیم ما تجربه حضور در مرحله فینال را نداشت و این نخستین باری است که در جمع چهار تیم اول لیگ قرار گرفته است. این درحالی است که پیکان بار‌ها تجربه حضور در فینال را داشته و سابقه دوزاده عنوان قهرمانی در لیگ برتر و هفت قهرمانی در آسیا را در کارنامه دارد. از سال‌۸۹ به بعد فکر می‌کنم پیکان در پنج فینال بازی کرده، ولی شهداب چنین شرایطی نداشته است.

مهدوی: شهداب متکی به یک شخص نیست

مهدی مهدوی، کاپیتان تیم والیبال شهداب یزد، درباره پیروزی در بازی نخست فینال گفت: بازی پایاپای و نزدیکی بود؛ به ویژه در دست آخر بازی دو تیم بسیار به هم نزدیک بود، اما بازیکنان مقاومت شهداب یزد از دل و جان مایه گذاشتند. قبل از آغاز بازی، ۹۰ درصد کارشناسان بر این عقیده بودند که تیم پیکان در این دیدار به پیروزی خواهد رسید، ولی مطمئن باشید که قدرت شهداب خیلی بیش از‌این حرف‌هاست و مسحتق قهرمانی هستیم.

بازیکن مقاومت شهداب یزد افزود: هنوز هیچ‌چیز تمام نشده است و یزدی‌ها فقط نیمی از راه را رفته‌اند. امیدوارم در بازی دوم نیز مثل بازی اول پرتلاش باشیم و متکی به یک نفر نباشیم تا بتوانیم تیم خوب پیکان را شکست دهیم. مهدوی با اشاره به عملکرد بسیار خوب تیمش در سرویس، حمله و دفاع ادامه داد: این‌ها برنامه‌هایی بود که سرمربی تیم برایمان درنظر گرفته بود. روی آن کار کرده بودیم و خوشبختانه توانستیم اجرای بسیار خوبی داشته باشیم. نتیجه کار گروهی چیزی جز پیروزی نیست و این را هم بگویم که تیم شهداب متکی به یک شخص نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->